donderdag 28 november 2013

Kolonel Anuruddha...en auwwww


Voor ons zit (denk ik) Kolonel  Anuruddha streng voor zich uit te kijken. We zitten als twee schooljongens braaf op onze stoeltjes voor deze belangrijke man waar net iedereen voor in de houding is gesprongen.We zijn net aangehouden door een ondergeschikte, genaamd Karunanayaka en meegenomen naar de kazerne om naar de Chief te gaan en uit te leggen waarom de rest van de groep doorgereden is zonder zich te melden.
Op het bureau staat een postbakje met IN en eentje met OUT, geen pc te bekennen. Op de achtergrond klinkt een ouderwetse typemachine waar op wordt gewerkt. Tiiiiiingggggggggggggggggggggg......

KA:'Where are you from?' Holland? Your passport says  The Netherlands'
Wij: 'Ehhhhh,well, they are the same sir, Holland is the Netherlands.
KA:' Mmmmm..why did the group proceed?
Wij:' We dit not know that they passed you, we were late'
KA: I need to make some phonecalles'

Na een half uur telefoneren, kopiëren van allerlei paperassen komt het verlossende telefoontje: we mogen gaan. Tja, in het noorden van Sri Lanka staat alles na de oorlog nog in het teken van wantrouwen en is toerisme nog geen gemeengoed.

We reizen van Mannar naar Jaffna. In deze stad is ooit door de nederlanders een fort neergezet.




Onderweg de tekenen van de oorlog:  kapotte huizen, huizen met kogelgaten en op de puinhopen wordt driftig gebouwd. Dit land wil en gaat vooruit. Alles is booming.

Wegen worden in hoog tempo aangelegd en dat is dan weer ons nadeel...de weg die vorig jaar nog ruim 100 km offroad te bieden had is is nu zo goed als geheel geasfalteerd.....aaaaaargghhhhhhhhh...erg jammer.

Het weer wordt zienderogen slechter en slechter. In een stortbui kijk ik even -mede door het slechte zicht- even niet goed uit en rijd ik op een stuk onverhard met mijn voorwiel een los stuk grind in wat omhoog geduwd is en een val is het gevolg....pfff...het loopt goed af. Morgen wakker worden zal wat minder zijn...auwwwww.

We checken in het hotel in, ik verheug me op een warme douche...tja, dit is Azië: op mijn opmerking dat er geen warm water is krijg ik glimlachend de opmerking dat ze hier alleen koud water hebben omdat het hier zo warm is...hahahahahahahahaha 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten