zondag 24 augustus 2014

Verrukkelijk toetje!

Langzaam trek het gitzwarte lavastof in mijn loopschoenen. Met tintelende vingers van de ochtend-vrieskou blaas ik mooie wolkjes in de IJslandse ochtendlucht.
Opeens hoor ik lawaai in de verte en even later doe ik bij een prachtige waterval helemaal alleen bij dit natuurgeweld wat rek en strekoefeningen.
Verwenmomentje zullen we maar zeggen...heerlijk!

Even laten zet ik m'n billen op het nog koude zadel en vertrekken we -wederom onder een kraakhelder blauwe hemel en een strakke zon- het mooie IJslandse landschap in.


Even later draaien we een prachtige track op.  De weg ligt op sommige plekken een halve meter onder het maaiveld en slingerend geniet ik van het rijden over deze weg vol met keien. Ik neurie in m'n helm, kijk naar links en naar rechts en het is net of we op een prairie rijden. Alleen de leeuwen missen..

Ik geniet en voel me gezegend hier te mogen rijden. We hebben alle geluk van de wereld met dit mooie weer, een dag zonder regen is zeldzaam op IJsland dus ik trek de conclusie dat goed karma ons gezind is.


Even kijk ik even te lang naar rechts, mijn blik wordt als een magneet getroffen door een prachtige bergrug, vol in de zon en met een prachtig schaduwveld. Als ik m'n blik weer naar voren richt zie ik dat ik het pad af dreig te rijden en ik besluit even een ehhhh bypass door de berm te maken...vooruitkijken van-der-kolk...vooruitkijken...ahum. We staan weer op scherp..

Na verloop van tijd komen we bij een mooie rivierpassage en onder spiedende blikken ('hoe gaat meneer de instructeur dit aanpakken' ;>)) rijd ik m' n trouwe eenpittertje naar de overkant.
Prachtig te zien hoe zo'n oversteek bij met name de minder ervaren off-roaders tot blijdschap kan lijden.

Even later komen we bij het van 'wie is de mol' bekende vliegtuig aan op het strand...erg mooi!



Waanzinnig landschappen trekken aan ons voorbij.


We zien prachtige watervallen, waarbij bij eentje een bijna ronde regenboog zich om ons heen vormt. Erg bijzonder.




Bij het hotel aangekomen droppen we onze tas, Paul (eigenaar Travel2Explore) vraagt wie er nog zin heeft in een stukje ontdek-je-plekje. Er schijnt ergens een doorgang te zijn die hij niet kent en even wil bezoeken.
Tja, daar hoef ik niet zo lang over na te denken...off-we-go!

Soms heb je van die momenten dat alles klopt: een prachtige weg met aan de ene kant een gletscher en de andere kant een soort van lord-of-the-rings achtige omgeving, een mooie 1600 uur zonnetje (mooi licht!!!) en na elke bocht een wauw-moment.
Nou, dit moment was er zo een.


Allemachtig, wat een landschap...we rijden een kilometer of 35 door een van de meest bijzondere landschappen.


De Nubra vallei vind ik erg mooi, maar deze mag er ook bij hoor. Ik kan niet in foto's uitdrukken wat ik daar zag, maar WAUW.

Gezegend kruip ik in m'n bedje, waar alle indrukken van de dag een mooi plaatsje krijgen.
Minstens 6 rivierkruisingen...zonder brug...jihaaaaaaa!

Oh ja, er schijnt ook nog een vulkaan actief te zijn...de localen zijn er erg rustig onder...voor ons betekent dat we waarschijnlijk onze route moeten aanpassen...tja, soms betekent pionieren nieuwe wegen en dus mogelijkheden....we zullen zien!


2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Mooi man! ik zal je nog jaloerser maken...in het echt is het onbeschrijfelijk mooi...

      Verwijderen