dinsdag 26 augustus 2014

McGuyver


Als ik mijn linkerbeen verplaats voel ik koud gletscherwater mijn laars binnenstromen. Ik duw een collegarijder de diepe rivier door.
De bodem is bezaaid met grote en kleine keien en dansend komen we aan de overkant. Een ritueel dat zich de komende dagen nog vele malen zal herhalen...


Wat een geweldig afwisselende dag rijden we. Soms heb ik het gevoel op de maan te rijden. De eindeloosheid van het landschap raakt me. De eenzaamheid schreeuwt je tegemoet.


We rijden over gitzwarte uitgestrekte velden gevuld met lava-zand. Het contrast met de felgroene met mos begroeide lavastenen schreeuwt je tegemoet.
Ik stop een paar keer en kijk uitgebreid naar dit natuurspektakel. Ademloos.



De dag begon met een mooie warmdraai-oefening. Weliswaar langgerekt en recht, maar ooooh zo verraderlijk diep en los lavazand laat de motor op sommige plaatsen van links naar rechts schudden.
Ik denk aan de fijne lessen die ik van Tione van Dijk  heb gehad en waar hij bij het rijden door het diepe zware zand aangaf dat je vooral goed 'aan dat ding moest draaien'.....de gashendel welteverstaan.

In de ochtend valt Guy van zijn motor. Op zijn nieuwe GA1200 zit een radiator, maar die kan niet zo goed tegen stenen.
Zijn maatje AndrĂ© speelt fantastisch McGuyver (bekend voor bouwjaar 1974 en daarvoor, ff googelen voor de anderen ;>)) en lust de slang van het missende deel door. Hoppa! Iemand  mist nu een torkx gereedschapstuk...



We draaien al snel daarna een fantastische track op. Hier rijden is een offroad-droom.
Snelle pistes afgewisseld door rivier doorwadingen, dan weer los zand en mijn favoriet: tracks met waanzinnig veel grote keien.Dalen en stijgen....ik geniet met volle teugen.


Als toetje draaien we een soort geitenpad op die ons naar onze berghut brengt. Genieten eerste klas!


In de eenvoudige berghut koken we ons portie eten en drinken we een paar borrels...ik besluit het snurk-effect niet af te wachten en val voldaan in mijn tentje in slaap.
Dromend van lavastof op mijn motor...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten